onsdag den 20. februar 2013

MIN TRÆNING

- mine træningsprogrammer

Som studerende fandt jeg hurtigt ud af at det med at få lagt et program af en professionel træner alligevel koster lidt! Så jeg har taget sagen i egen hånd og forsøgt at danne mine egne træningsprogrammer så jeg kommer nogenlunde hele vejen rundt om kroppen. Derudover har jeg lavet min egen motionskalender, som jeg skal følge så vidt det er muligt. Hvis jeg bliver forhindret i at træne 1 dag skal jeg indhente det forsømte så vidt det er muligt. Nu skal i se :) :


Jeg har lavet min motionskaldener i Excel for at det skal blive så overskueligt som muligt. Derudover har jeg, som i kan se, givet de forskellige træningsformer farver. Her får i en lille forklaring:

  • Træningscentret åbner kl 6, så jeg sætter gang i ugen ved at stå tidligt op og træne ben. Herefter kan jeg putte en lille powerwalk ind hvis jeg ikke skal møde alt for tidligt i skole. Derudover står mandagen i svømningens tegn så der bliver ikke tid til mere træning i centret den dag :)
  • Tirsdag skal jeg på job om aftenen, så jeg benytter igen morgenen til at få trænet mave og til at løbe. På den måde holder jeg mig frisk resten af dagen og jeg har tid til lektierne før jeg skal på job. 
  • Onsdag er så vidt mulig hviledag, men  morgenen kan også bruges på at få indhentet det forsømte, hvis der skulle være noget af det. Derudover onsdag morgen tænkt til brug at en powerwalk for at sætte dagen igang og fordi jeg skal på job lige efter skole. Det er ikke altid jeg har tid til at tage hjem efter skole den dag, så derfor ser jeg den som en oplagt hviledag, dog en masse cykling! :)
  • Torsdag morgen ligner tirsdag morgen. Senere på dagen står den på yoga og her ser jeg ingen undskyldning for at tage i centret en times tid før timen starter for at træne skulder og bryst :)
  • Fredag morgen er igen tænkt til en powerwalk og eftermiddagen ligner faktisk torsdag dog med træning af ryg og arme i stedet for skulder og bryst :)
  • Lørdag er der kun ben på programmet og det er med vilje da vi ofte har mange planer i weekenderne.
  • Søndag er sat af til yoga og en omgang ryg og arme ingen timen starter.
Jeg har lavet den her kalender som en inspiration til mig selv, men jeg har valgt at inddrage den i bloggen hvis andre føler at den kan være inspirerende for dem. Her er det vigtigt at huske på at denne kalender kan ændre sig. Hermed mener jeg, at kalenderen godt kan se en del proppet ud og at det måske kan virke som om at jeg ikke laver andet end at træne, men sådan er det bestemt ikke. Kalenderen er lavet som en inspiration men ikke som faste regler der skal overholdes til punkt og prikke. Her mener jeg at der selvfølgelig er tid til kæreste-dage, veninde-hygge, familie sammenkomster og slagger-dage. For selvom det er vigtigt at holde sig fit og i god form, så er det vigtigste (for mig) alligevel at leve livet på den måde man finder bedst, for man lever jo kun en gang :)

Jeg ved ikke om alt det her er lidt forvirrende når man sidder som læser og kigger med, men sidst på ugen ligger jeg min udfyldte kalender ind så I kan følge med i hvordan det går for mig når jeg skal prøve at følge den :) i løbet af ugen vil der nemlig blive en del ændringer da de kommende dage byder på godt selskab og en købehavner tur :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar