tirsdag den 19. februar 2013

ÅRRRH

- sygdom/dovenhed gå væk, tak!

For som i nok har bemærket har jeg ikke blogget særlig meget den sidste uges tid, og samtidig er det heller ikke meget motion jeg har fået lavet, da jeg har været ramt af noget forkølelse/ondt i halsen/hovedpine som har trukket mig godt ned under dynen på de helt forkerte tidspunkter :/ Det har resulteret i at vægten er røget lidt den forkerte vej og at jeg har været alt for lidt udendørs. Men hellere blive hjemme og pleje sig selv end at presse sig ud i træning som kroppen hverken fysisk eller psykisk er klar til og derved resultere at sygdommen forværres eller at den tager længere tid at slippe af med. 

NÅ MEN.. Jeg tog mig en sygedag igår for at hjælpe kroppen til at komme ovenpå igen. Ved aftenstid havde jeg det bedre og jeg besluttede mig for at gøre min søde veninde Katrine selskab i svømmehallen til en omgang vandaerobic - HVILKET jeg aldrig har prøvet før! :) Det endte med at blive en rigtig god oplevelse og det gav min også:

0.68km på 27min

Før og efter holdtræningen :) Det var lækkert at få nogle flere km i kroppen ved hjælp af svømning og følelsen er SÅ lækker at sidde med i dag :) .. 
Træningen var sjov, hård og anderledes og kan da også mærkes en smule i kroppen i dag :) Som redskab benyttede vi "kork-håndvægte" i stor stil. (Jeg kan desværre ikke finde noget billede af dem :/)
Som var rigtige gode redskaber. På et tidspunkte bevægede vi os ud på det dybe og skulle lave sprællemand ved hjælp af "kork-håndvægtene"hvilket var en fed og anderledes fornemmelse, mens det var lidt skræmmende. Jeg bed mærke i at jeg konstant havde en lille bitte angst gemt godt nede i maven for at jeg skulle drukne. Det der med at have tillid til at de nu også kunne holde mig oppe, det var altså LIDT svært :) men det kunne de jo sagtens opbyggede jeg et par tricks til at slappe lidt bedre af i kroppen og psyken ;) .. Vi tog også armbøjninger på kanten af bassinet mens vi stadig befandt os i vandet. Således skulle vi hive os op af vandet hele tide hvilket var en speciel prøvelse :) 
Det er helt sikkert en sport der skal udforskes og prøves igen!

Som afslutning på mandag aften lavede vi en dejlig sommer-agtig-smoothie derhjemme. Den bestod af 1 mango
2 bananer
1 æble
ca 300 ml yoghurt m. bær
100 ml skummetmælk
1 tsk. vanillesukker 

Smoothien fik en sød smag og en cremet konstistens som blev til en dejlig dessert der blev nydt til en god omgang sofahygge inden det vi hoppede på hovedet i seng :)


Jeg kunne ikke lade være med at placere den ved siden af min Fifty Shades bog :) jeg er nået til bog nr. 2 og når jeg først går igang med at læse den, så er det altså svært at rive sig løs igen! Jeg er begyndt at læse en blog af en som anmelder de bøger hun læser og jeg overvejer stærkt at lave min egen boganmeldelse af de 3 Fifty Shades bøger til jer, når jeg bliver færdig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar