onsdag den 6. februar 2013

CXWORX

- tirsdag morgen

Et nyt modul = flere bøger. Igår tog min klasse og jeg fat på endnu et nyt modul, og det i ser herunder er blot NOGLE af de bøger vi skal bruge. Udover bøgerne på billedet mangler jeg at hente 5 bøger på biblioteket!


Tirsdag morgen startede jeg for alvor februar-træningen :) Timerne startede først halv ti på skolen, så jeg havde en masse tid i træningscentret før jeg skulle møde. Jeg startede dagen lidt i 6 og tog op i centret for at afprøve deres CXWORX hold, og jeg var meget spændt på hvad træningen ville indebære udover mavetræning. Altså hvilke øvelser og stillinger der var tale om..
Jeg havde selvfølgelig undersøgt lidt ud fra centrets hjemmeside og her giver de faktisk en ret god beskrivelse af hvad træningen indebærer:



"CXWORX er en koncept time fra Les Mills, der giver dig en hurtigt og effektiv træning af mave- og rygmusklerne på 30 minutter.
Gennem dynamisk træning af mave, balder og ryg vil CXWORX hjælpe dig til, at føle dig stærk og godt tilpas.


CXWORX er en halvtimes effektiv træningspas, hvor der arbejdes med funktionel styrke, balance og stabilitet. Du vil blive udfordret både fysisk og mentalt samt få din bevægelig forbedret, hvilket minimerer risikoen for skader. Der arbejdes med isolerede øvelser, for eksempel crunches, der fokuserer på specifikke muskler, som blandes med integrerede øvelser, hvor flere muskler trænes samtidig.

Det eneste du kan risikere ved at deltage på CXWORX er veltrænede mave- og rygmuskler."

Træningen igår synes jeg var god! Den var fyldt med statiske øvelser/plankeøvelser og styrkeøvelser og selvfølgelig de almindelige mavebøjninger mixet med mere styrkende mavebøjninger. Selvom jeg ikke gik pustende og prustende fra lokalet følte jeg alligevel at træningen gavnede kroppen - OG jeg kan i dag bekræfte den bestemt gjorde det! Jeg er øm i maven, ryggen og skuldrene, så det er en herlig følelse! CXWORX bliver helt bestemt en fast del af min ugentlige træning - og så kan jeg jo gøre det til et lille forsøg at finde ud af om denne form for træning virkelig KAN give mig en veltrænet ryg og mave ;) hvis der sker store fremskridt skal i nok få nogle pics at se :) !


 Jeg sluttede træningen af med en halv time på løbebåndet, som gav mig:

4.05 km på 29 min

Hvilket er en godt nok set i forhold til sidste måned hvor jeg løb 3 km på 21.17 min på løbebånd. Jeg dummede mig dog ved at løbe i mine indendørs Nike air sko, som jeg normalt har på ved almindelig vægttræning og holdtræning uden stor belastning, og det kan mærkes ALT ALT AAAALT for meget i mit venstre knæ i dag. AV! Jeg vil derfor prøve at gøre det til en vane at have mine rigtige løbesko med når jeg vælger at løbe indendørs. Jeg regner med at løbe igen i morgen tidlig efter endnu en CXWORX time, og så må vi se hvordan tiden ser ud der :)

Igr stod den på lektielæsning i stor stil, efter skole og senere job, så derfor valgte jeg at træne om morgenen så træningen ikke ville skubbe mine lektier endnu længere væk. 
I morges startede jeg dagen med mine obligatoriske mave-, ryg- og armbøjninger. Jeg ville have gået en tur men den må jeg gemme til torsdag eller fredag. I dag skal jeg på job lige efter skole, så der bliver ikke tid til at tage i centret, men som sædvanlig cykler jeg på job, så der kommer uden tvivl et par km på jernhesten i dag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar