mandag den 11. februar 2013

STINA-WEEKEND

- <3

Her i weekenden fik vi besøg af en af mine bedste og herligst veninder Stina (som i nok kan regne ud fra overskriften ;) ). Hun blev her helt fra fredag til søndag, så det var SKØØØØNT! :) Hun ankom fredag eftermiddag med toget, og vi benyttede derfor chancen til en lille bitte gå-tur da vi hentede hende. Det gav os:


2.58km på 30min
(vi kunne jo ikke drøne derudaf, da vi skulle hente hende og lige sige hej, med krammer og alt det der! :) )

Vi tilbragte aftenen hjemme i hyggelige omgivelser med biksemad, BigBrother og lækre VARMENDE tæpper!

Vi startede lørdagen med lidt svømning i den lokale svømmehal - ENDELIG kom jeg ud og svømme! Og det var HERLIGT! :D Jeg havde frygtet at der var helt proppet, men folk havde andre ting at lave lørdag formiddag, så vi havde god plads i bassinet. Til trods for at legede lidt rundt i vandet fik jeg svømmet:

500m på 50min

Så nu er der lidt at gå efter og en distance der skal slåes til næste gang :) 

Om søndagen afsluttede vi weekenden med en afslappende gå-tur, og vi blev faktisk meget overrasket over den distance vi havde gået da vi kom hjem. Jeg havde tændt Eddy, men jeg kiggede først på ham da vi stod udenfor hoveddøren - for jeg holder meget af den form for overraskelse. Der er noget særligt ved at have en forestilling om distancen og så se hvor tæt man har været på det man forstillede sig. Det er sjovt at teste fornemmelsen på den måde :) Vi endte med at gå:

6.03km på 1t36min

Her er lidt lækre pics fra vores gå-tur:

















Vi fandt et dejligt sted ved Susåen hvor et par stod ved bredden og fodrede ænder, duer og skarver :) alle de små sort/hvide "prikker" der ses i træerne på den modsatte bred er skarver som sidder på grenene og lufter deres vinger. 

BONUSFACT: De kommer forbi Danmark her om vinteren og når de yngler foregår det ved fjorde, lavvandede kyster og større søer. Det siges at i de kolonier, hvor rederne placeres i træer, kan mængden af afføring være så stor, at den dræber de træer, som rederne er placerede i! Lidt sjov viden :)
JEG-HAR-EN-SEJ-KÆRESTE-FACT: Ikke for at blære mig, MEN, Kasper løb 22.20km her i søndags!! :) Og jeg vil bestemt ikke ligge skjul på at jeg er fucking stolt! Det er SÅ SEJT som noget kan være. Han lagde ud med at sige han ville tage en 7km, men overraskede både mig og Stina med mange flere km. Jeg synes han er sej :). OG moooon ikke jeg kan få ham til at skrive et LILLE BITTE indlæg, om hans løb her på bloggen? Jeg vil prøve med lidt overtalelse, for det kunne være nice med lidt historie om hvordan så langt et løb føles. Måske vil han også ligge rute og tid ind på bloggen, så dem af jer der er igang med de større løb, kan få lidt mere passende inspiration. Jeg vil ikke afsløre for meget, hvis nu jeg skulle få ham overtalt! :)
Senere på aftenen fulgte vi Stina til toget som igen gav os:

2.44km på 30min

Det har været en lækker og herlig weekend og jeg er overrasket over hvor mange km den egentlig har givet os, til trods for at vi ikke rigtig havde planlagt nogen form for motion som sådan :) Det gør det også hyggeligt for veninderne/vennerne at komme på besøg, for bare fordi man selv er begyndt at forvandle sig til en fitnisse, er det vigtigt at huske på at veninderne/vennerne ikke nødvendigvis har den samme entusiasme overfor motion og sund kost :) . Heldigvis har de fleste dejlige mennesker ikke noget imod et par gå-ture og lidt svømning :D Samlet set gav weekenden mig:

8.97km

Altså næsten 3km og jeg har kun beregnet lørdag-søndag. Det synes jeg er OK taget i betragtning af jeg nødt den sammen med kæresten og en veninde :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar